3 Metoder for å få kunder fra Google

16.11.16
Dagens frokostseminar handlet om Google Adwords, og de forskjellige annonseringsmetodene. Vi så på søkeannonser med bilde, bannerannonser på nettaviser, og videoannonser på Youtube.

  • Se den billigste annonseringsmetoden, som nesten ingen bruker
  • Enkel og gratis metode for å se hvor mange som søker på ditt firma
  • Hvordan vise reklame i de største nettavisene for småpenger, ikke vanlig blodpris

Dagens Google er større enn bare søk. Faktisk, søk er mer enn hva det var før. Vi så på hvordan man kan få automatiske bildeannonser i Google søk. Dette kalles Google Shopping, og krever at man registrerer produktene sine.

Søkeordene er det viktigste for å få gode resultater med Google søkeannonser. Vi så på en eksempelbedrift, fant frem søkeord, og diskuterte hvilke av disse som er mest verdifulle for firmaet. Det er stor forskjell på kvaliteten og pengeverdien av disse søkeordene, og vi forklarte hvordan man skiller mellom disse. Senere i sendingen plukket vi opp samtalen, og diskuterte hva som må til for å få den øverste annonsen, til den laveste prisen.

Bannerannonser fra Google Adwords, heter Google Displayannonser. Disse annonsene kan være både tekst og bilder, og vises på tusenvis (om ikke millioner) sider på internett. Dette enorme nettverket av tilgjengelige nettsider, gjør det utfordrende for mange. For å komme i gang med annonser, kan man bruke Google sine egne designmaler. Vi viste også hvordan man kan få en designer til å lage annonser for 50kr, eller mindre. Vi diskuterte også hva som skal til for å få gode resultater med bannerannonser på Google:

  1. Spesifikt tilbud eller budskap
  2. Raskt og enkelt å forstå
  3. Vis annonsene på relevante nettsider

Til slutt i seminaret, diskuterte vi annonser fra Youtube. Dette er annonsene som vises før du får se den videoen du ønsker. Det finnes flere typer videoannonser, men vi så på den som er “gratis”. Det har seg slik at de fleste visningene av denne typen annonser koster ingenting. Vi diskuterte kriteriene for dette, og hvorfor dette er viktig for oss som annonsører.

De færreste ønsker eller har mulighet til å lage profesjonelle videoannonser. Derfor viste vi en nettside som har 400.000 maler for videoer man kan bruke. Disse malene er laget av profesjonelle, og kan enkelt tilpasses for 50kr.

Dette frokostseminarer ble sendt 16. november 2016, og opptak er tilgjengelig for medlemmer av Klar Effekt Insiders. Logg inn for å se opptaket, eller les mer om abonnement her.

Bli med i morgen!
Hemmeligheten bak en automatisk salgsmaskin
17.11.16 08:15 – 09:00

For å få salg automatisk, må man ha rigget klar et fungerende system. Vi vil se på hva som kreves for å få dette til, og hvordan unngå de største tabbene. Den beste metoden å automatisere, er å få oversikt, fjerne unødvendige oppgaver, og automatisere med datamaskiner. Bli med i morgen, torsdag 17.11. Det er gratis å delta live.