Hva er beste verktøy for epostmarkedsføring?

Du trenger en gratis konto fra Mailchimp. På frokostseminaret viste vi en rask gjennomgang av dette, og så fokuserte vi på viktigere emner. For å få resultater med epostmarkedsføring, er det viktig å forstå hvordan dette skjer.

Epostmarkedsføring kan sees på som neste nivå av markedsføring. Første steg er å få på plass nødvendige sider, som f.eks. salgsside eller registreringsside.

  1. “Rett til salg”-strategien
    Opprett en annonse som leder til en salgsside. Salgssiden forklarer tilbudet, og har en “Bestill nå” knapp. (Evt. registrer deg, kontakt oss, book time.. osv.).
  2. “Registreringsside”-oppgraderingen.
    Her introduserer man et ekstra steg i salgsprosessen. På frokostseminaret brukte vi eksempelet om å selge en bok online. Ved å legge inn et steg med “Gratis kapittel” fikk vi kontakt med de som ikke kjøpte umiddelbart. Disse kan man, med Mailchimp, følge opp med, og minne på kampanjetilbudet.

Etter dette så vi på et mer avansert eksempel for konverteringsoptimalisering(! – ja ordet er så langt). Det betyr egentlig forbedring av salgsprosessen. I reprisen av episoden kan du se presentasjonen av hvordan forbedringen øker salget. Eksempelet viste hvordan man kan gå fra 12 salg til 50 salg, med like mange annonsevisninger.

Fordelen med å legge til “Registreringsside”-oppgraderingen er at man får flere salg fra samme kampanje. Man kan legge til en reg.side eksplisitt eller implisitt.

  • Eksplisitt registreringsside
    “Last ned gratis kapittel”, gratis kundemagnet, konkurranse, rabattkupong, osv.
  • Implisitt registreringsside
    Som et tidlig steg i bestillingsprosessen. I reprisen kan du se hvordan vi lærte fra en kjent nettbutikk og la til registrering rett før bestillingssiden.

Disse “flere salgene” får man ved å følge opp med folk via epost. Den betalte oppgraderingen til Mailchimp lar deg automatisere dette. Vi anbefaler å gjøre det manuelt i begynnelsen. Følg med hver dag i kampanjen, og send eposter fra Mailchimp. Når du begynner å bli lei av å gjøre dette manuelt, som er viktig i starten, bør du vurdere oppgraderingen. Den er ikke dyr, og sparer deg for hodebry. Husk, det er viktig å gjøre det manuelt først. Spesielt de første mailene du sender ut. Automatisering er et avansert tema, og bør utsettes til man skjønner epostmarkedsføring.

Bli med i morgen!
Hvordan redusere tiden fra «Hallo!» til et salg
16.12.16 08:15 – 09:00

Meld deg på frokostseminarene for å få daglige påminnelser, 15 minutter før vi starter. Det er gratis å delta. Bli med hver dag, eller når det passer deg.