Du trenger en gratis konto fra Mailchimp. På frokostseminaret viste vi en rask gjennomgang av dette, og så fokuserte vi på viktigere emner. For å få resultater med epostmarkedsføring, er det viktig å forstå hvordan dette skjer.
Epostmarkedsføring kan sees på som neste nivå av markedsføring. Første steg er å få på plass nødvendige sider, som f.eks. salgsside eller registreringsside.
Etter dette så vi på et mer avansert eksempel for konverteringsoptimalisering(! – ja ordet er så langt). Det betyr egentlig forbedring av salgsprosessen. I reprisen av episoden kan du se presentasjonen av hvordan forbedringen øker salget. Eksempelet viste hvordan man kan gå fra 12 salg til 50 salg, med like mange annonsevisninger.
Fordelen med å legge til “Registreringsside”-oppgraderingen er at man får flere salg fra samme kampanje. Man kan legge til en reg.side eksplisitt eller implisitt.
Disse “flere salgene” får man ved å følge opp med folk via epost. Den betalte oppgraderingen til Mailchimp lar deg automatisere dette. Vi anbefaler å gjøre det manuelt i begynnelsen. Følg med hver dag i kampanjen, og send eposter fra Mailchimp. Når du begynner å bli lei av å gjøre dette manuelt, som er viktig i starten, bør du vurdere oppgraderingen. Den er ikke dyr, og sparer deg for hodebry. Husk, det er viktig å gjøre det manuelt først. Spesielt de første mailene du sender ut. Automatisering er et avansert tema, og bør utsettes til man skjønner epostmarkedsføring.
Bli med i morgen!
Hvordan redusere tiden fra «Hallo!» til et salg
16.12.16 08:15 – 09:00
Meld deg på frokostseminarene for å få daglige påminnelser, 15 minutter før vi starter. Det er gratis å delta. Bli med hver dag, eller når det passer deg.