Enkel metode for å få flere salg fra januarsalget

De fleste som har salg i januar, gir rabatt. Dette mener vi er unødvendig, og derfor gikk vi gjennom en enkel metode for å få flere salg, uten å gi avslag i prisen.

For å få et salg, er det viktig at kunden kjenner deg, liker deg, og stoler på deg. For å få til dette må vi bevise at vi er hyggelige, har peiling på det vi driver med, og holder det vi lover. Klarer man dette, vil behovet for “å selge” forsvinne.

På frokostseminaret gikk vi gjennom en enkel, dog noe abstrakt metode for å få flere salg i januar:

Steg 1: Ha et uimotståelig tilbud

Tilbud betyr at noe er tilgjengelig, eller til salgs. Det betyr ikke at man må ha rabatt. Første steg er å konstruere et tilbud, gjerne pakketilbud, som får kundene til å følge nøye med. Når du ser reprisen av frokostseminaret, vil du se gjennomgangen og eksemplene på hvilke typer tilbud og pakker man kan lage for forskjellige bedriftstyper.

Steg 2: Gi kundene en deadline

Når du har et bra tilbud, følger de med. Hvis du setter en betydningsfull tidsfrist, vil kundene få ut fingeren, og kjøpe av deg. Hvis man ikke har en frist er det altfor lett å utsette kjøpet. Under frokostseminaret gikk vi gjennom hvordan du kan ha en event for å skape en deadline. Vi tok opp eksempler på webinar-eventer, offline event, eller event via epost.

Steg 3: Oppfølging helt til deadline

Hvis man har et uimotståelig tilbud, og fristen er “kjøp før helgen er omme”, er det viktig med oppfølging. Husk at selv om noen VET at noe er til salgs, er det lett å glemme det, eller bli distrahert. Reprisen viser hvordan du kan strukturere Mailchimp med lister, og kun følge opp de som er mest interessert i tilbudet ditt.

Dette er en metode som fungerer best for bedrifter med produkter som koster litt. Denne metoden fungerer ikke like bra på småkjøp. På frokostseminaret snakket vi om en minimumspris på 2.000,- (gjerne over 5.000,-). Sindre, en deltaker på frokostseminaret, mente det også var mulig å gjøre dette for kiosker og butikker. Han dro frem fordelen butikkene har ved å kunne henge opp markedsføring i vinduene ut mot gata.

Bli med i morgen!

Den ukjente fordelen med juleferien som øker salget for hele 2017
23.12.16 08:15 – 09:00

Meld deg på frokostseminarene for å få daglige påminnelser, 15 minutter før vi starter. Det er gratis å delta. Bli med hver dag, eller når det passer deg.