Frokostseminarer uke 36 – 5 – 9 september

Reklameforskjellen på 1.000,- og 1 million i budsjett, markedsføring for nettbutikker, ofte glemt metode for Google-trafikk, redd fallende salgstall, og en 300 kroners strategi for oppstartselskaper.

Her er programmet:

Mandag 05. september: Glem blogging. Gjør heller dette for 300kr

De fleste gründere ønsker seg resultater nå, istedet for senere. Vi har tidligere diskutert hvorfor blogging er en dårlig strategi for mange. På dette frokostseminaret skal vi gå gjennom en enkel strategi. Dette er et alternativ til bloggingen. Vi vil ta utgangspunkt i det som er verdifullt i bloggingen, og skape et salgssystem, istedet for et publiseringsansvar.

  • Steg-for-steg gjennomgang av «300kr»-strategien.
  • Hvordan bruke eksisterende blogg for å få raskere resultater.

Tirsdag 06. september: Forskjellen på 1.000kr og 1.000.000 i reklamebudsjett

Vi anbefaler alle å starte forsiktig med reklame, og vokse når man oppnår lønnsomhet. Altså, at reklamene generer overskudd, og ikke bare kostnader. Det vi skal se på er hvordan verden endrer seg fra man er en liten annonsør, til en betydelig reklamekunde. Dette gir fordeler hos leverandører, men også utfordringer når man skal øke salget.

  • Se forskjellen på muligheter og kundeservice man får fra Facebook og Google
  • De 4 utfordringene man møter med økende budsjett

Onsdag 07. september: 3 punkts grunnstrategi for nettbutikker

De siste årene har antall nettbutikker i Norge eksplodert. Man hører om de store som har millionoverskudd, og håper på å få en bit av dette. For de fleste nettbutikk-gründere er hverdagen langt fra lønnsom. Etter et par måneder med drift, lange arbeidsdager, og stagnerende salg, er det mange som gir opp. De fleste nettbutikker går i underskudd. Vi skal se på grunnmuren man må legge for markedsføringen.

  • Hvorfor de fleste nettbutikker går i underskudd
  • Strategieksempel for markedsføring av en nettbutikk

Torsdag 08. september: Hvem er det sin feil når salget faller? 3 hurtigløsninger

Ingenting går opp i en rett linje. Salg varierer etterhvert som bedriften din vokser, årene går, og til forskjellige sesonger. Vi skal diskutere problematikken rundt synkende salg, og noen enkle hurtigløsninger for å stoppe stupende nedgang. Noen ganger er det bra at salget går nedover, fordi lønnsomheten stiger. Vi skal ta utgangspunkt i et produkt fra vår bedrift, og se på metoder for å få tette salgslekasjene i skuta.

  • Hvorfor salget faller, og hva du aldri må gjøre
  • Teknikkene for å få salget tilbake i vekstmodus

Fredag 09. september: Den ofte glemte måten å komme øverst på Google

Den vanligste måten å brenne seg ut på markedsføring er via frustrasjon for sosiale medier, og at man ikke får nok trafikk fra Google. Det siste skal vi se på, og diskutere en metode for Google-trafikk som de fleste unngår. Vi skal ta et meget teknisk tema, og diskutere det på et strategisk nivå. Det gjør at man kan forstå hva man skal gjøre, og den viktige «hvorfor» man skal gjøre det. Google-trafikk er enkelt, og du skal få se hvordan det skal gjøres.

  • Se hvordan du kan kommer øverst i Googlesøk uten SEO
  • Hvorfor de fleste gründere unngår denne metoden for Google-trafikk