Frokostseminarer uke 37 – 12. – 16. september

Kom i gang med søkeannonser, unngå fem gründertabber, tre steg til Facebook-salg, hvordan ta en rar idé til bestselger, og 10 pinlige gründervaner.

Her er programmet:

Mandag 12. september: De tre stegene fra Facebook til et salg

Det siste året har vært en riktig bonanza for de som satset på Facebook som salgskanal. Det er fortsatt gode tider på dette nettverket, og du kan bli med. På dette frokostseminaret skal vi se på en enkel strategi for å få salg fra Facebook, og hva du må ha på plass for å få det til.

  • Enkel strategi for å få salg fra Facebook
  • 2 gratis apper som gjør jobben enklere

 

Tirsdag 13. september: Fem vanlige gründertabber, og hva du kan gjøre

Visste du at de fleste bedrifter går konkurs? De fleste konkurser skjer på grunn av manglende salg, og alltid manglende profitt. Vi skal se på fem vanlige tabber gjort av norske gründere, og hva du kan gjøre for å unngå disse.

  • Oppstarts-fella som de fleste nye gründere blir tatt av.
  • Hvordan økt salg leder til underskudd for etablerte bedrifter

 

Onsdag 14. september: Kom i gang med Google Adwords søkeannonser

Bli med på en introduksjon til søkeannonser fra Google. Vi får besøk av Thomas Prestgaard fra Anadigme AS. Han hjelper bedrifter få salg fra søk, og skal vise oss hvordan de gjør det. Vi vil gå gjennom de første stegene for å få resultater fra Google Adwords, og et par avanserte strategier du kan ha i verktøykassen.

  • Hvordan komme i gang med annonsering i Google-søk
  • Hvorfor skal man annonsere i Google, og ikke bare Facebook?

 

Torsdag 15. september: Hvordan en dårlig spøk endte opp som bestselger

«Helt ærlig, jeg trodde ikke dere ville klare det». Vi skal se på en historie om et produkt som oppstod basert på en rar idé, og hvordan alle ble tatt på senga med resultatene. Dette er en historie om hvorfor gründeren må ha en irrasjonell tro på sin egen idé, før andre tror på den. Vi skal se hvordan produktet startet, og hvordan det ble utviklet over årene.

  • Hemmeligheten bak et produkt som aldri går ut på dato
  • Hvordan posisjonere seg slik at konkurrentene blir irrelevante

 

Fredag 16. september: Har du noen av disse 10 pinlige uvanene som gründer?

Fordelen med å drive sin egen bedrift betyr at man kan bestemme over alt som skjer. Ulempen med å drive sin egen bedrift er at man må bestemme over alt som skjer. Dette setter oss i en uvanlig posisjon, og mange utvikler dårlige vaner. Noen av disse er direkte pinlige, og sjelden noe vi snakker om.

  • Se hvordan du ligger ann i forhold til de andre deltakerne
  • Oppdag dårlige vaner og rutiner du ikke visste du hadde, og få tips til å fikse