Gjør du disse markedsføringstabbene i sosiale medier?

De fleste bruker 1-2 timer på Facebook hver dag, skal man tro vår spørreundersøkelse på frokostseminaret i dag. Det betyr at man bruker kanskje 1 time på jobb, og 1 time privat. Spørsmålet vi besvarte var “Hvilke resultater ser du av denne tiden på Facebook?”

For å få resultater, må man gjøre det som fungerer. Har du funnet noe som fungerer, gjør mer av dette. Problemet er at de fleste har ikke funnet noe som fungerer, og de gjør de samme tabbene hver gang. Det sies at Einstein sa “Definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente forskjellig resultat hver gang”. Det passer bra her.

Vi gikk gjennom problemene vi vil løse:

  • Få eller ingen salg fra Facebook. Vi diskuterte forskjellen på direkte og indirekte salg, og hvordan man forholder seg til Facebook rundt dette.
  • Få eller ingen epostregistreringer. De fleste bedrifter har ikke en nettbutikk. Man må ofte i møte, eller snakke med kunden på telefon. Hvis du ikke finner potensielle kunder på Facebook, kan det være du gjør en eller flere av tabbene.
  • Lite eller negativt engasjement. Når du legger ut noe på Facebook.. Er det mange som liker, kommenterer, og deler? Dette er en sekundærmåling, men viktig for mange. Hvis du ikke får positive kommentarer, kan det være at du også har tabbet deg ut.

Altså, det vi sliter med er å få de resultatene vi ønsker fra Facebook. For å få resultater, må man først bestemme seg hvilke resultater man vil ha. Salg eller registrering er gode resultater å måle.

De tre tabbene kan virke enkle for noen, men er utbredt blant bedriftsledere på Facebook. På frokostseminaret gikk vi mer i dybden på problemene, og besvarte flere spørsmål.

Tabbe nr 1: Dine innlegg er alltid synlige på Facebook-veggen

Tabbe nr 2: Man bruker penger på å “Fremheve” innlegg

Tabbe nr 3: Publiserer bilde-innlegg for å få salg eller registreringer

Løsningene, og eksemplene for hvordan man skal fikse dette, er nå tilgjengelig for medlemmer av Klar Effekt Insiders. Det er Norges eneste strategiklubb for bedriftsledere. Les mer her.

Bli med i morgen!
Hva er beste verktøy for epostmarkedsføring?
15.12.16 08:15 – 09:00

Meld deg på frokostseminarene for å få daglige påminnelser, 15 minutter før vi starter. Det er gratis å delta. Bli med hver dag, eller når det passer deg.