Hvordan lage en julekalender for å selge mer

15.11.16
Dagens frokostseminar tok for seg hvordan du kan lage en enkel julekalender for å få flere salg i desember. Dette er markedsføringen som mange prøver å få til, men som nesten ingen klarer. Vi så på hvordan du kan få det til, uten tekniske løsninger.

  • 9 forslag til innhold i julekalender for forskjellige bedrifter
  • Hvorfor julen er den beste salgstiden for både B2B og B2C
  • Hvordan planlegge, gjennomføre, og få flere salg med en enkel julekalender

Mange lurer på hva man skal gi bort i julekalenderen til kundene. Det må være noe som føles verdifullt for kunden, og ikke bare “10% rabatt på hele butikken”. For å finne det som passer best til din bedrift, listet vi opp flere alternativer. Vi diskuterte både tradisjonelle, utradisjonelle og handel-spesifikke alternativer for innhold bak lukene.

Det kreves 3 gratis apper for å få til en julekalender. De fleste har disse fra før. Vi må ha et epostsystem, en nettside, og en Facebookside. Det anbefales også å ha et lite dagsbudsjett for å promotere disse facebookinnleggene. Vi så på hvordan disse skal struktureres, gratis app for mailløsning, og valget mellom intern og ekstern julekalender.  

Til slutt så vi på hvordan du kan planlegge, og gjennomføre din julekalender. Hemmeligheten ligger i å ha alt klart. Det beste, men også det vanskeligste, tipset var å ha alt klart før 1. Desember. Vi forklarte hvordan dette kunne gjøres på en ukomplisert måte, og effekten av dette. På den måten kan man slappe av, siden systemet står på autopilot.

Dette frokostseminarer ble sendt 15. november 2016, og opptak er tilgjengelig for medlemmer av Klar Effekt Insiders. Logg inn for å se opptaket, eller les mer om abonnement her.

Bli med i morgen!
3 Metoder for å få kunder fra Google
15.11.16 08:15 – 09:00

På frokostseminaret i morgen skal vi se på hvilke metoder du kan bruke for å finne kunder via Google. Det er ikke bare Googlesøk som åpner for salg. Det finnes mange muligheter, og vi vil gå gjennom de 3 beste. Vi vil se på forskjellen mellom markedsføring i søk og andre medium. Dette vil gi oss perspektiv, og gjøre det enklere å få de resultatene (salget) vi ønsker. Bli med i morgen, onsdag 16.11.16. Det er gratis å delta live.