Hvorfor god markedsføring gjør salg overflødig

86% bruker mer tid på markedsføring enn salg. Det var resultatet av vår uhøytidelige undersøkelse på dagens frokostseminar. På tross av dette, ser de færreste salg fra denne markedsføringen. Dette skyldes manglende forståelse av kunden. Vi diskuterte hvordan man kan gjøre salg overflødig med god markedsføring.

“The aim of marketing is to make selling superfluous” – Peter Drucker

For å bli god med markedsføring må man forstå kunden. Etter vi har forstått kunden, kan vi utforme markedsføring som selger. Den beste måten å bli bedre kjent med kunden, er å selge. Markedsføring uten salgserfaring fører til dårlige salgsresultater. Vi diskuterte hvorfor du heller skal bruke tiden din på Netflix, hvis du prøver å markedsføre uten salgserfaring.

Sindre, som deltok på frokostseminaret, tok opp et flott poeng. Han sa at det “føles ofte lettere å markedsføre enn å selge. Slipper å ringe hele dagen til folk som sier NEI og NEI”. De fleste er redd for å bli avvist, og vi diskuterte hvorfor salg er den viktigste formen for markedsundersøkelse du kan gjøre.

På frokostseminaret diskuterte vi en oversiktlig metode for å gå fra selger til markedsfører. Vi så hvordan man kan redusere “frem og tilbake” samtalen med potensielle kunder. Det beste er en potensiell kunde som har bestemt seg før han tar kontakt. Dette gjør vi med å beskrive det vi selger på nettsiden. Metoden viste en oversiktlig prosess for å gjøre selgeren unødvendig, ved å basere markedsføringen på salgserfaringen.

Bli med i morgen!
Er branding og merkevarebygging svindel?
06.12.16 08:15 – 09:00

Meld deg på frokostseminarene for å få daglige påminnelser, 15 minutter før vi starter. Det er gratis å delta. Bli med hver dag, eller når det passer deg.

Del med andre!