18.11.16
De første stegene er alltid de vanskeligste. Noen bruker altfor lang tid på planlegging av oppstart. Logo trenger hverken være vanskelig eller dyrt. Profesjonelle designere, med tusenvis av timer med erfaring, lager logoer til fornuftige priser. Vi så på 4 forskjellige metoder for å få laget en logo.
Gjennom frokostseminaret diskuterte vi også verdien av å bli ferdig. En logo gir ikke salg. Derfor skaper man en vinn-vinn situasjon mellom deg og designer. Begge vil ha en profesjonell logo designet så raskt som mulig. Begge blir fornøyd. Du får endret logoen din så mange ganger du vil, til du er fornøyd. Designeren får betalt, og en flott logo å vise i porteføljen sin.
For å effektivisere designprosessen, blir man stilt spørsmål om ønsker og behov. Til designeren kan man vise hvilke logoer man liker. Andre spørsmål, som “hvilke farger vil du bruke?” og “vil du ha en undertekst?”, varierer mellom valgene ovenfor.
Språk er viktig, siden vi i realiteten snakker om utenlandsk outsourcing. Ved, f.eks. “3. Logo outsourcing”, er det viktig å kunne maile, chatte, og evt. Skype med designer. Det kom også opp et forslag på en norsk side, men foreløpig var det ingen grafisk designer der.
Logodesign trenger ikke være hverken vanskelig eller dyrt. Dette frokostseminaret handlet ikke om å øke salget. Det handlet om å komme seg videre. En ferdig logo betyr man kan gå videre til andre prosjekter.
Bli med neste uke!
Mandag 21.11.16 08:15 – 09:00
Meld deg på frokostseminarene for å få daglige påminnelser, 15 minutter før vi starter. Det er gratis å delta. Bli med hver dag, eller når det passer deg.