Alle kopierer alle andres dårlige idéer, og glemmer det viktigste med markedsføring...
La oss se på de fundamentale feilene, og hva du kan gjøre for å unngå disse i din bedrift.
Tabbe
Bedrifter fokuserer på hvem de er, og hva de tilbyr
Markedsføring handler vel om å fortelle hvem du er til potensielle kunder, ikke sant?
Ved å fortelle hvem du er, kan kundene forstå hva du gjør -og så kjøpe av deg.
Derfor er det viktig å få med all informasjonen om hvorfor du er det beste valget.
FEIL.
Kunden kunne ikke brydd seg mindre.
De eneste gangene kunden bryr seg om deg, er når de allerede er kunder, du er en kjendis, eller de jobber for konkurrenten din.
Vel, kanskje noen andre tilfeller også, men du skjønner poenget.
Hva er vitsen med å fortelle om hvor stor bedriften din er, hvor mange ansatte du har, hvor lenge dere har holdt dørene åpne, og hvor stor omsetning du har?
«Men Pål, fortalte ikke du meg nettopp at du hadde startet i 2010, og hadde 6 ansatte?»
Jeg sa ikke jeg var perfekt...
Kundene bryr seg ikke om dette.
Vel, la oss heller si at de bryr seg mye mer om noe annet. Det de bryr seg om er det nesten ingen snakker om.
Du må gjerne skrive side opp og side ned om bedriften din på «om oss» delen på nettstedet ditt. Der kan du skryte så mye du vil.
Resten av nettsiden din skal handle om hva kunden bryr seg om. Det som kunden tenker mest på, og derfor er viktigst for deg.
Hva bryr kunden seg om da?