Det kunden bryr seg om

Hvorfor snakker ingen om dette??

Se det korte videoklippet under for å få
poenget hamret inn via video.​

Jenta i videoen var 13 år da hun laget denne sangen.

Visstnok skriver hun sine egne sangtekster også.

Ei lita jente, som knapt har blitt tenåring, har skjønt noe
9 av 10 bedriftsledere ikke har fått med seg..

Hele poenget kan summeres til H.F.J.U.D.


​Kundene dine vil høre:

"Hva får jeg utav dette?"


H.F.J.U.D. <-- lett å huske, ikke sant? 😉

Det spørsmålet er det viktigste for kunden.

Ikke hvor lenge du har holdt på, ikke hvor mange kunder du har, heller ikke hvor pen logo du har designet.

«Hva? Sier du at logoen min ikke betyr noe?»​

Nettopp.​

Hva får kunden din utav å handle hos deg? Hva får de hos deg, som konkurrentene ikke tilbyr?

Hva gjør deg unik?​

VÆRSÅSNILL. Ikke si "laveste pris".

"Laveste pris" er en elendig strategi. For hver lavpriskjede som lykkes, er det hundrevis av mislykkede lavpris-bedrifter du aldri har hørt om.

Med mindre du skjønner konseptet om informasjonarbitrasjen mellom lavkost og lavpris, er ikke dette en strategi du vil tjene penger på. Det er en sikker vei til konkurs.

Tro meg. Det finnes mange andre gøyere steder å gå konkurs enn som strevende gründer. Sitt i sofaen og se på tv. Da blir resultatet det samme, men du slipper lange arbeidsdager og unødvendig motgang.

Merk at jeg bruker ordet «billigst», ikke «beste pris». Det er 2 forskjellige konsepter, som vi ikke rekker å gå i dybden på her nå.

Så, hva er et eksempel på noe som kan gjøre deg unik?

Massevis! Her er et par eksempler:


# 1 Mer tilgjengelig

  • ​Geografisk (tenk nærbutikk vs kjøpesenter)
  • Åpningstider (Døgnåpen vs kontortider)
  • Betalingsmåter (Full pris vs smartere prisstrategi)

# 2 Bedre produkt

  • ​Enklere å forstå
  • Produktet oppleves som unikt
  • Enklere å ta i bruk
  • Varer lengre

# 3 Bedre service

  • ​Raskere svar enn konkurrenten
  • Tilgjengelig på telefon, mail, Facebook, og brevduer
  • Du har bedre tilbakemeldinger

# 4 Du er kulere

  • Bedriften din er mer attraktiv for kunden (First Price cola vs Coca Cola)
  • Kjendiser bruker produktet ditt (Samsung og iPhone vs Huawei og Nokia)
  • Du er mer moderne, uten å bruke ordet "moderne"

Målsetningen her er å finne en forklaring på hva kunden får fra deg.

H.F.J.U.D.


​Kundene dine vil høre:

"Hva får jeg utav dette?"


​Det du sitter igjen med er en forklaring av hva de får av deg, ikke hva du vil ha fra de.

#1 - Hvorfor nesten
ingen klarer å oppnå
resultater på internett.

​Alle kopierer andres dårlige idéer. De glemmer det viktigste med markedsføring. Det viktigste er å forstå hva kunden vil ha, og gi de det.

Markedsføring handler om å gi kundene det de vil ha!

Når du forstår dette, er halve jobben gjort. Fordelen med en god strategi, og forståelse for ekte markedsføring er en enklere hverdag. 

Du trenger ikke å bry deg om de nyeste teknologiene, appene, eller "triksene" for markedsføring. Du skjønner det viktigste. 

Du skjønner hva kunden vil ha. Det er halve jobben.

"Jeg skjønner dette nå, Pål.
Kan du nå fortelle meg hvordan jeg får mer trafikk?" 

Jeg trodde aldri du ville spørre. Dette blir spennede!


Kommer på neste side:

  • Oppskriften på over 60.000 besøkende i måneden