Som du kanskje fikk med deg i det forrige eksempelet, er det ikke mengden trafikk som er avgjørende. Det er hva du gjør med den som gir deg de resultatene du vil ha: salg.
Så, før vi i det heletatt tar for oss hvordan du får mer trafikk, la oss løse de fundamentale problemene først.
Hvis du ikke klarer å svare på de tre fundamentale spørsmålene for endeløs trafikk, er det helt bortkastet med flere besøkende. Tro meg. Bruk heller tiden foran TV-en.
Det du trenger er en nettside som produserer resultater. Uansett hvor lite trafikk du har, er det mulig å skape resultater med trafikken. Når du har en resultatsbasert nettside, kan du øke trafikken. Da kan du øke den så mye du bare orker.
Da er du klar for endeløs trafikk.
La oss ta et nytt eksempel. Denne gangen en helt anonym bedrift… En bedrift som er drevet av en meget kjekk og hyggelig type. Smart er han også. Og ydmyk, hehe..
Hva er gjennomsnittlig profitt per kunde?
ca 300,-
Hvor mange prosent av dine besøkende blir kunder?
5%
Hvor mye av profitten er du villig til å betale for nye kunder?
Opptil 100%
Her har vi noe mer å jobbe med. Vi vet at nettsiden er resultatsbasert. Du ser vel hvordan vi vet dette? FORDI HAN KAN MATEMATIKKEN! 😀
Med litt mattemagi kan vi si at hver besøkende på nettsiden hans er verd 15 kroner i profitt. Hvis du lurer på hvordan jeg gjorde dette magitrikset med matematikken, se videoen nedenfor.
300 x 0,05 = 15
Når du kan dette, er du klar for siste steg til endeløs trafikk:
3 - Teknologien må være på plass.