Den beste måten for å få trafikk til en resultatsbasert nettside er ikke søkemotoroptimalisering (SEO).
Det er ikke sosiale medier.
Det er ikke blogging.
Det er reklame.
Grunnene til det er mange. Den viktigste grunnen til å bruke reklame er at det tvinger deg å finne svar på de tre viktige spørsmålene vi så på tidligere. Hvis du ikke finner svarene på disse, vil reklame føles bortkastet. Det vil føles som om «det ikke virker».
Når du har funnet ut at hver besøkende er verd X kroner (15,- i vårt eksempel) -er det enkelt å bruke reklame. Du trenger bare å stille deg selv spørsmålet «Hvor mye koster en besøkende fra denne reklamekampanjen?"
«Jamen.... jeg vil komme øverst på Google»
Visste du at reklamen alltid er øverst?
Hvem tror du klikker på reklamen i Google?
FOLK SOM HAR PENGER
KLIKKER PÅ REKLAME
Det er noen som vinner på at du vil "komme øverst på Google med SEO". Det er de som tar femten hundre kroner i timen for å analysere bedriften din, og ikke noe ansvar for de manglende resultatene.
OK. La oss ta for oss de 3 viktige delene:
1. Sporing
Hvordan kan du sikre deg at pengene dine ikke går rett i dass? Her bruker du sporing for å se hvilke kampanjer som skaper profitt, og hvilke som koster mer enn de tjener.
Verktøy:
- Facebook pixel
- Google Adwords pixel
- Google Analytics
2. Testing
Hva er best i en annonse? Bilde av produktet eller bilde av en kunde? Dette må du teste, og måle med sporingen. En test gir deg fasiten for din bedrift.
Verktøy:
- Split testing
- Forskjellige annonsevarianter
- Statistisk signifikans (viktig for testing!)
3. Tiltrekking
For å finne kunder, må du gå hvor de vanker. Det kan være søkemotor, sosiale medier, nettsider, eller offline. Alle bransjer er forskjellige.
Verktøy:
- Facebook-annonser
- Google Adwords
"woooooah. Dette virket jo vanskelig Pål!"
Husker du vi snakket om H.F.J.U.D? Når du fikk gjort dette, så var halve jobben gjort? Ikke det. Trykk tilbake-knappen 6 ganger, så kan du lese det på ny..
Du trenger ikke alle disse avanserte verktøyene med en gang. Dessuten finnes det haugevis av desperate konsulenter som gjerne gjør jobben for deg. Bare pass på å få en resultatsbasert kontrakt.
Husket du hva jeg lovet deg i begynnelsen? Du skulle oppdage hemmelighetene bak
- #1 - Hvorfor nesten ingen klarer å oppnå salg
- #2 - Oppskriften på over 60.000 besøkende i måneden
- #3 - Den enkle løsningen for å få kontinuerlige salg
Hvis du ikke har fanget hemmelighetene enda, her er løsningen:
- #1 - Bedrifter fokuserer på seg selv, ikke på kunden
- #2 - Bedrifter med en resultatbasert nettside kan få endeløs trafikk
- #3 - Reklame er lønnsomt for de som har svart på de 3 spørsmålene
Jeg sa at magien ville forsvinne når du kunne triksene. Slik er det med trylling også. Ikke gå på Youtube for å finne svaret på hvordan David Copperfield gikk gjennom den kinesiske muren. Du kommer til å angre!
Hva skjer nå?
Nå har du et valg. Du kan enten lukke dette vinduet og glemme at du har besøkt denne nettsiden. Det er det enkleste valget. Du fortsetter å gjøre slik du alltid har gjort, og får det du alltid har fått.
Alternativ nummer to er at du tar steget videre med oss. Det er gratis. Senere vil jeg introdusere deg for premiumtjenestene våre, men nå handler det om å gå videre. Du og jeg er ikke ferdige med introduksjonen. Det er fortsatt mye som gjenstår.
Det som skjer nå, er at du registrerer deg på epostlisten vår. Det betyr at jeg kommer til å sende deg eposter med lignende innhold som du nettopp har lest. Hvis du likte det du har lest de siste 9 sidene, meld deg på. Hvis ikke -hva gjør du her enda?
Gratis kurs: Få overtaket med markedsføring
PSST! Kan du gjøre meg en kjempetjeneste? Del denne guiden med noen venner eller bekjente. Klikk på en av knappene over. Tusen takk for hjelpen!