Hei bedriftsleder!
Velkommen til Klar Effekt. Vi hjelper gründere og bedriftsledere oppnå resulater med markedsføring.
Det betyr at du kan oppnå det du egentlig ønsker. (Hint: salg).
Vi har laget denne introduksjonsguiden til deg som ønsker å forstå hemmeligheten bak vellykket markedsføring.
Gjennom denne guiden vil vi avdekke flere misforståelser og avsløre fasiten for inntektsbringende markedsføring. Noen ganger vil sannheten føles som et slag i trynet. Sannheten om markedsføring er helt motsatt av hva mange tror...
Hvis du ikke klarer høre de ubehagelige sannhetene om markedsføring:
SLUTT Å LESE MED EN GANG!
Gå til en annen nettside, og les om den siste teknikken for hvordan du kan få flere likes og hjerter på innleggene dine. Slikt snakker vi ikke om her.
HUSKELISTE:
Likes er ikke viktig
Hjerter er ikke viktig
Salg er viktig
For å gi deg en rask innføring i det viktigste, har vi laget denne introduksjonsguiden. Den tar deg gjennom grunntankene du må ha på plass for å lykkes.
I løpet av de neste
vil du oppdage hemmelighetene bak:
- #1 - Hvorfor nesten ingen klarer å oppnå salg
- #2 - Oppskriften på over 60.000 besøkende i måneden
- #3 - Den enkle løsningen for å få kontinuerlige salg
Har du ikke tid til å lese dette nå?
Få en PDF-versjon av introguiden sendt på mail.
Ikke noe problem. Last ned en gratis PDF-versjon av denne guiden. Skriv inn hvor du vil vi skal sende guiden til deg. Da kan du lese denne viktige informasjonen når det passer deg.
Fyll inn navn og epost, så sender vi den til deg.
Hvem står bak Klar Effekt?
Jeg heter Pål, og er gründer av Klar Effekt
Jeg startet Klar Effekt i 2010. Gjennom disse årene har vi hjulpet både små og store bedrifter løse mange forskjellige problemer:
- Manglende salg
- dårlige kunderutiner
- ingen trafikk på nettsiden
- feil fokus i bedriften
- feil aktiviteter i sosiale medier
- + mye mer.
Vi har holdt kurs for små grupper, foredrag for store samlinger, og jobbet direkte med gründere i mange bransjer.
Istedet for å ta deg gjennom ei smørbrødliste over alle bedriftene, merkevarene, og prosjektene vi har hatt -la meg heller fortelle deg en kort historie.
Da jeg startet i 2010 var det bare meg i en hybel med en oppblåsbar madrass, og en datamaskin. I dag har jeg 6 ansatte på det norske teamet, og 3 faste freelancere.
Fra første dag møtte jeg på bedriftsledere som stilte de samme spørsmålene. Det hadde ikke noe å si om de var enkeltpersonforetak eller store norske merkevarer. Alle hadde de samme spørsmålene:
- «Hva er best av Facebook og Google?»
- «Hvordan får jeg flere fans på Facebook?»
- «Hvilke sosiale nettverk er best?»
- «Hvordan kommer jeg øverst i Google?»
Og så videre. Disse spørsmålene var ikke de spørsmålene bedriftsledere burde stille en markedsfører. De burde ikke stille disse spørsmålene, men de gjorde det. Grunnen til de ikke burde stille spørsmålene var fordi de var en distraksjon fra det de ønsket å oppnå: salg. Ved å stille disse spørsmåene gjorde de markedsføringen unødvendig komplisert.
Vi ser det samme i mange andre bransjer.
La oss ta slankebransjen som et eksempel:
Folk som vil gå ned i vekt, fokuserer på kompliserte løsninger, pakket inn i enkle pillebokser. De vil ha en avansert pille for alt ille.
Alle bruker tid og penger på piller og mirakelkurer som skal gjøre underverker med kroppen. Ingen bruker tiden sin på å finne den virkelige sannheten for å gå ned i vekt...
Det betyr ikke at det ikke finnes piller som fungerer. Den diskusjonen får du ta med noen andre.
Poenget her er at løsningen for slanking er enklere:
spis mindre.
Løsningen på vanskelige problemer er sjelden den løsningen man leter etter.
Man vil jo gå ned i vekt mens man sitter foran TV-en med chips og brus. Derfor søker man en pille som lover dette. Pillen er laget av avansert sammensetning av kompliserte ingredienser. Så kompliserte at bare "ekspertene" som selger pillen forstår det.
"Du trenger ikke forstå det, bare kjøp det"...
Slike piller finnes ikke for markedsføring!
Det finnes nok av "eksperter" som selger avanserte løsninger for markedsføring. Bare gjør et googlesøk på "merkevarebygging", "søkemotoroptimalisering", eller "RTB markedsføring" så skjønner du hva jeg mener.
Mange føler seg låst i bedriften. De klarer ikke å skape resultatene de ønsker. Ved å følge de mest avanserte teknikkene for markedsføring, blir man låst i andres kompliserte tankegang.
For å få til noe nytt, må man gjøre noe man ikke har gjort før. Det betyr at man må ta et oppgjør med seg selv.
Det betyr at du må tenke selv (grøss).
Disse tankene vil føre til endring i bedriften din.
Endringene er ofte enkle.
Så enkle at man ikke ønsker å tro på de.
«Dette var jo enklere enn jeg hadde trodd!»
hører jeg ofte av deltakere på kursene vi holder.
Når jeg startet i 2010, skjønte jeg ikke dette. Jeg trodde at min jobb var å hjelpe folk å få flere fans på Facebook.
Jeg tok feil.
Min jobb er å hjelpe deg oppdage hva som er best for din bedrift.
Problemet med markedsføring er at alle kopierer hverandres dårlige idéer.
Noen andre holder en Facebook-konkurranse,
derfor må du holde en Facebook-konkurranse.
Noen andre har en ny fancy nettside,
derfor må du ha en ny fancy nettside.
Og så videre.
Du skjønner poenget. Vi må tenke selv.
Nå som du skjønner dette, er du klar til å starte med første avsløring.
#1 - "Hvorfor nesten
ingen klarer å oppnå salg"