Den ukjente fordelen med juleferien som øker salget for hele 2017

For å få til mer enn du fikk til i år, trenger du ikke jobbe flere timer neste år. Det man må vite, er hva som fungerer, og hva som ikke fungerer. Når du vet dette, kan du gjøre mer av det som fungerer, og mindre av alt annet.

De beste resultatene kommer fra de som vet hva de vil. Folk som setter seg mål. På frokostseminaret diskuterte vi forskjellen mellom konkrete og ikke-konkrete mål.

Konkrete mål

“Jeg vil omsette for 100.000,- i januar 2017” er et eksempel på et konkret mål. Det inneholder ønsket resultat (salg), hvor mye resultat (100.000,-), og tidsfrist (januar 2017). De færreste lager slike konkrete mål om større strategier. De fleste gjør ingenting. Det man også kan gjøre, er å benytte seg av mindre konkrete mål

Ikke-konkrete mål

“Jeg vil øke salget” er et eksempel på et ikke-konkret mål. Det inneholder det viktigste: ønsket resultat (salg), men ikke hvor mye eller tidsfrist. Legg merke til at det er vanskeligere å vite når man har nådd målet her. 1 krone mer, er “økt salg”, men det var nok ikke det man mente med “jeg vil øke salget”.

Uansett om du velger deg konkrete, ikke-konkrete, eller noe mellom, er det viktig å skrive disse målene ned. Ikke bruk for lang tid på dette. Mange kaster bort timer og dager, når det bare trenger å ta noen minutter.

Altså, skriv ned målet, og legg arket i en skuff. Ta det frem på ny om 365 dager. Da kan du se hvor nær du var målet ditt (eller ikke!).

Under frokostseminaret gikk vi gjennom en 2 stegs metode for å jobbe seg gjennom denne prosessen. På reprisen vil du se hvordan vi ser bakover og fremover for å gjøre prosessen enklere. Vi introduserte også konseptet “tenke på papiret” for å kunne jobbe friere.

Dette var årets siste frokostseminar. God jul og god nyttår 😀

Neste frokostseminar er 2. januar 2017 kl 08:15-09:00.