Hvorfor har det seg slik at konsulenter jobber seg ihjel for å få kunder, mens nettbutikkeiere jobber seg ihjel med å finne flest mulig produkter til butikken? Hva kan de lære av hverandre?
Se opptak av frokostseminar for å få med deg hele innholdet.
Les også:
Hvilken timepris bør du ta som konsulent?
For å forstå problemstillingen, må vi først forstå den enkle fundamentale forskjellen mellom nettbutikk og konsulent. Nettbutikker selger produkter, konsulenter selger tiden sin. Forskjellen er ikke ubetydelig. Ingen av disse er bedre enn den andre. Det er snakk om personlig preferanse.
Konsulenter som ønsker å tjene mer penger, kan hente inspirasjon fra produktsalg. Et produkt er noe som tar tid å utvikle, men ikke tid å levere. På frokostseminaret snakket vi om en avansert produktstrategi konsulenter kan bruke for å få betalende konsulent/coaching-kunder.
Konsulenter kan lære av nettbutikkeiere:
Nettbutikkeiere kan lære av konsulenter:
Vi kan alle lære noe av de som har hatt lignende suksess tidligere. Konsulenter må forstå at vi alle har bare 24 timer i døgnet. Nettbutikkeiere må forstå at lager, logistikk, og administrasjon ikke gir salg.