Hvor mye bør man bruke på Facebook-reklame?

22.11.16
Et av de vanskeligste spørsmålene å gi et klart svar på, er hvor mye man skal bruke på markedsføring. Derfor gir eksperter ofte ut standardsvar som “bruk 10% av omsetningen” osv. Vi så på de fundamentale faktorene som avgjør hvor mye du skal bruke, og hvordan bestemme dette beløpet selv.

For å bestemme et budsjett for reklame på Facebook, må man først vite hva man ønsker å oppnå. For de fleste betyr dette salg. Vi diskuterte forskjellen mellom salgsfokus, og Like/deling-fokus på markedsføring. Hvis man starter med riktig målsetting (salg), er det enklere å bestemme seg for beløp.

  • Forskjellen mellom nettbutikker og tjenestebedrifters reklamebudsjetter
  • Hvordan beregne maksimum pris for reklamekostnad til din bedrift
  • Enkel forklaring og utregning av hvor mye en kunde er verd

På frokostseminaret diskuterte vi begreper som LTV, lifetime value, CPA, cost per action, Profittberegning, direkte varekostnader, og 10X modellen for reklame.

Bli med neste uke!
02.12.16 08:15 – 09:00

Meld deg på frokostseminarene for å få daglige påminnelser, 15 minutter før vi starter. Det er gratis å delta. Bli med hver dag, eller når det passer deg.