Hva kan konsulenter lære av nettbutikkeiere?

Frokostseminarer

Hvorfor har det seg slik at konsulenter jobber seg ihjel for å få kunder, mens nettbutikkeiere jobber seg ihjel med å finne flest mulig produkter til butikken? Hva kan de lære av hverandre? For å forstå problemstillingen, må vi først forstå den enkle fundamentale forskjellen mellom nettbutikk og konsulent. Nettbutikker selger produkter, konsulenter selger tiden […]

Les mer...

Hvilken timepris bør du ta som konsulent?

Frokostseminarer

De fleste konsulenter tar den timeprisen konkurrentene tar. Noen tror de får flere kunder ved å sette prisen sin lavere. Realiteten er at prisen du tar har lite å si på salget du kan få. Kundene du velger har alt å si på salgene du får. For å få kunder som betaler 5.000,- timen, må […]

Les mer...

Hvordan selge mer med mikro-forpliktelser

Frokostseminarer

Det er ikke alltid så smart å be om salget rett etter du har sagt “Hei!”. Ved å utnytte et psykologisk fenomen som kalles mikro-forpliktelser kan man engasjere flere kunder, og lede de smertefritt mot salget. Hvor ofte har du vært i en salgssamtale med en potensiell kunde som ikke ønsker å bli solgt? Du […]

Les mer...

3 vanlige salgsmetoder fra internett

Frokostseminarer

Den største tabben vi ser når det kommer til salg på internett, er at man aldri bli ferdig. Du jobber i timer, dager, uker, og måneder. Når du har blitt 90% ferdig er du så sliten og uttømt at hele prosjektet blir satt på hylla, til fordel for noe mer spennende. For å gjøre salg […]

Les mer...

Hvor går markedsføringen for 2017?

Frokostseminarer

Hvert år starter med det samme spørsmålet: “Hvordan kan vi gjøre dette året til det beste året?”. Under dagens sending diskuterte vi de 3 hovedpunktene vi tror kommer til å være viktige de neste 365 dagene. 2016 var et år med store skift i markedsføring i Norge. Facebook fokuserte på mobil-vekst, Instagram kopierte Snapchat, og […]

Les mer...

Hva er beste måte å få kunder uten å bruke penger?

Frokostseminarer

Vi diskuterer tre metoder for gratis markedsføring, som kan gi penger i kassa -uten å ta ut penger fra kontoen. Vi kaller dette kontantstrøm-gratis, og må ikke forveksles med helt gratis. Det viktigste skillet man må gjøre seg, er skillet mellom gratis og kontantstrøm-gratis. Gratis betyr at man får noe for ingenting. Kontantstrøm-gratis betyr man […]

Les mer...
1 2 3 5