Hvor bra er sms-markedsføring i Norge?

Problemet med massekommunikasjon er hvordan man forholder seg til tillatelse og goodwill. Et uttrykk fra markedsføring sier at man skal fokusere på å bli mottatt som en venn, ikke en selger: “Det handler om å bli en velkommen gjest, ikke en plagsom pest”. SMS-markedsføring er plaget av mye skepsis, spesielt blant bedriftsledere som ikke tør […]

Les mer...

Hva er viktigst av planlegging og gjennomføring?

Det mangler ikke på utfordringer og problemer for gründere. En problemstilling man aldri ser ut til  å bli enig om, er et enkelt spørsmål. Hva er viktigst av planlegging og gjennomføring? For å svare på dette, må man først se på sin egen situasjon. I sin bok om entreprenørmyten, omtaler Michael Gerber bedriftens liv som […]

Les mer...

Er det mulig å ha tilbud, uten å bruke rabatter?

Kundene dine er ikke dumme. De skjønner at rabatten som du hadde sist uke, kommer tilbake en gang. Derfor venter de. De venter til du har samme rabatten igjen. Det er helt vanlig å ha rabatt på produkter for å få flere salg. Grunnen til man gir rabatt varierer fra bedrift til bedrift, men utfallet […]

Les mer...

La oss snakke om fans på Facebook

Vi har tidligere spøkt med at “du kan ikke betale husleia med fans fra Facebook”. I dag diskuterte vi de 3 viktigste faktorene du må tenke på rundt fans. Disse tre faktorene er avhengig av ditt erfaringsnivå, og hvem du lytter til for råd: “Jeg bruker Facebook som en kommunikasjonskanal” “Det er viktig å ha […]

Les mer...

Er branding og merkevarebygging svindel?

Det er enklere å lure folk enn å lære folk, er et fritt oversatt sitat fra forfatteren Mark Twain. I Norge finnes det hundrevis av konsulenter, byråer, og “eksperter” som selger drømmen om branding og merkevarebygging til intetanende bedrifter. Vi mener merkevarebygging er et resultat av god forretningsdrift, ikke et mål i seg selv. Man […]

Les mer...

Hvorfor god markedsføring gjør salg overflødig

86% bruker mer tid på markedsføring enn salg. Det var resultatet av vår uhøytidelige undersøkelse på dagens frokostseminar. På tross av dette, ser de færreste salg fra denne markedsføringen. Dette skyldes manglende forståelse av kunden. Vi diskuterte hvordan man kan gjøre salg overflødig med god markedsføring. “The aim of marketing is to make selling superfluous” […]

Les mer...

Hvor mye bør man bruke på Facebook-reklame?

22.11.16 Et av de vanskeligste spørsmålene å gi et klart svar på, er hvor mye man skal bruke på markedsføring. Derfor gir eksperter ofte ut standardsvar som “bruk 10% av omsetningen” osv. Vi så på de fundamentale faktorene som avgjør hvor mye du skal bruke, og hvordan bestemme dette beløpet selv. For å bestemme et […]

Les mer...

De 3 første stegene for lønnsom markedsføring

21.11.16 For å tjene penger på markedsføring, må man vite hva man gjør. Det er ingen som faller inn i lønnsomhet tilfeldig. Dagens frokostseminar viste en enkel 3-stegs metode for å komme i gang med lønnsom markedsføring. Problemet med å få resultater som kan måles i kroner, er at mange ikke gidder å gjøre jobben […]

Les mer...

Hvordan lage en profesjonell logo for under 50 kroner

18.11.16 De første stegene er alltid de vanskeligste. Noen bruker altfor lang tid på planlegging av oppstart. Logo trenger hverken være vanskelig eller dyrt. Profesjonelle designere, med tusenvis av timer med erfaring, lager logoer til fornuftige priser. Vi så på 4 forskjellige metoder for å få laget en logo. Logo designkonkurranse – Velg fritt mellom […]

Les mer...

Hemmeligheten bak en automatisk salgsmaskin

17.11.16 Alle ønsker seg salg uten å løfte en finger. Det finnes ingen som klarer dette. Det vi snakket om på dagens frokostseminar, var hvordan man kan gå fra manuell til automatisk salgsprosess. Vi avslørte hemmeligheten bak en automatisk salgsmaskin. Salgsmaskiner er som trylleshow: når man først vet hemmeligheten, forsvinner magien. På frokostseminaret i dag […]

Les mer...